فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳) «پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باغ مفاخر توس در مشهد راه اندازی می‌شود | خراسان خطه زرخیز و حکیم‌پرور ایران است + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۷۹۶۸
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باغ مفاخر توس در مشهد راه اندازی می‌شود | خراسان خطه زرخیز و حکیم‌پرور ایران است + فیلم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توس بزرگ ما زادگاه و محل زیست هزاران حکیم گرانقدر بوده و به‌زودی در این شهر عالم پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه اندازی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که عصر امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان ملی، مدیران شهری و جمعیت پرشور زائران و مجاوران در مجموعه شاهنامه و آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: فردوسی برای همیشه تاریخ ما، یک قله مرتفع از حکمت، فلسفه، شعر و ادب است. فردوسی کاخ بلندی به نام شعر و زبان فارسی را در پناه حکمت اسلامی بنا کرد که تا همیشه سرافراز خواهد ماند. 

وی ضمن قرائت پیام ویژه رئیس جمهور به‌مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی افزود: از پیام آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنم که مثل همیشه به مبانی فرهنگ اسلامی ایرانی ارج نهادند و با صدور پیام و ابزار خوشحالی، خود را در کنار مردم هنردوست و بافرهنگ ایران دانستند. خدای متعال را شاکریم برای این نعمت‌ها و امیدواریم توفیق صیانت از این میراث نصیب و روزی ما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم همواره توجه به این میراث گرانبها را در دستورکار داشته است. ابتکاری که عزیزانم در استان خراسان رضوی و شهر مشهد داشتند و این روز را به یک دهه تبدیل کردند که پایان آن مقارن با سوم خرداد و حماسه جاودان فتح خرمشهر است.

وی ادامه داد: این سرزمین پر است از مفاخر ارجمند. توس بزرگ ما زادگاه و محل زیست هزاران حکیم گرانقدر بوده و به زودی در این شهر عالم‌پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد تا گرامیداشت هزاران ستاره درخشان در این نقطه مهم از ایران اسلامی باشد و با معرفی کامل دستاورد‌های بزرگ این سرزمین، داشته‌های غرورآفرین آن راه را برای آینده امیدبخش هموار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->